Translate

woensdag 9 februari 2022

Droge Januari 2022

Januari is alweer voor bij en net als vorig jaar, deed ik weer mee aan Dry January. Dit keer schreef ik me wel in. Dus ik was een van de 30343 mensen die een maand de alcohol liet staan. 



Naar mijn idee heb ik afgelopen jaar niet meer alcohol gedronken dan het jaar ervoor en ik zit nog altijd redelijk braaf op 2 à 3 drankjes per week en zelden 2 drankjes op 1 avond. Desondanks vond ik het dit jaar moeilijker om de maand zonder alcohol vol te houden. Misschien had het te maken met Corona moeheid en het feit dat er zo ontzettend weinig te doen is in de avond. 

Er was natuurlijk (weer!) een harde lockdown in december 2021 tot 14 januari. En net toen we weer een beetje naar buiten mochten, raakte Corona ons gezin. We waren gelukkig niet heel ziek, maar wel in quarantaine. En dat betekent dan thuiszitten, heel veel thuiszitten. En dan is er geen bezoek aan vrienden, bioscoop of sporthal om je een beetje af te leiden. 

Desondanks heb ik het braaf volgehouden en toen het eenmaal 2 februari was, had ik mijn 31 dagen alcoholvrij er weer opzitten. De veertig dagen alcoholvrij in de Vastentijd sla ik maar even over. Carnaval vier ik toch niet, en zo Christelijk voel ik me ook niet. We wachten op januari 2023 voor een volgende poging. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten