Translate

zaterdag 12 februari 2022

De Wilde Tuin

Onlangs las ik in de krant over een nieuw project om verwildering van de natuur te bestuderen. De NRC was op zoek naar mensen die mee wilden doen en ik heb me meteen maar aangemeld. Het project start op 7 maart, dus jullie kunnen je ook nog aanmelden!

Ik heb al jaren een tuin en doe daar een hoop in. De vorige bewoners van ons huis hadden het idee van een verwilderde tuin al helemaal omarmd, maar dat werd iets te gortig voor een tuintje in een woonwijk. Dus jaren geleden hebben wij de tuin al enigszins gefatsoeneerd. Maar ik vind het wel belangrijk om een beetje een natuurlijke tuin te hebben. Dus ik doe mijn best voor een gevarieerd aanbod aan bloemen en planten, die op verschillende momenten in bloei staan en die voeding bieden aan bijen en andere insecten (en dat doe ik ook in de moestuin). 

1m2 aan tuin die
het komende jaar verwilderd

Maar goed, ik heb een stuk van 1m bij 1m in de tuin afgezet en ik zal daar zo weinig mogelijk aankomen in het komende jaar om eens te kijken wat er dan precies allemaal gebeurd in de tuin. Het is nu midden februari, dus het stelt momenteel allemaal niet zo heel veel voor in de tuin. 

In het afgezette stuk staan al planten, een grote vlierstruik en een Rode Ribes (een van de vele stekjes van een oorspronkelijke uit de tuin), een Hortensia en veel kleine plantjes. Ik zal al sneeuwklokjes, krokussen en de eerste blaadjes voor de vergeet-me-nietjes. Maar eens kijken wat daar het komende jaar van blijft staan. 

De Wilde Tuin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten