Translate

zondag 4 juni 2023

Lente in de tuin

De lente is al een tijdje onderweg en na een natte start hebben we nu eindelijk dan flink wat zonneschijn. En daar maken de plantjes handig gebruik van. Zo staat mijn bieslook weer aardig in bloei, en ik vind de paarse pompommetjes altijd een lust voor het oog. En de bloemen van de bieslook trekken ook wel heel veel bijen aan. Het is de hele dag een gezoem van de beestjes die over de bloemetjes heen kruipen. 

Bieslook

En in de moestuin gaat alles ook als een speer. Ik heb een tijdje geleden al mijn tuinbonen geplant. Maa laatst heb ik ook mijn kleine, rode zonnebloemen uitgeplant, samen met wat courgette en pompoen. Hopelijk levert dat binnenkort weer wat op. 


En na alle regen van de vroege lente, is het nu zonnig en droog. Dus het is weer tijd om water bij te geven in de tuin. Anders verdrogen de nieuwe stekjes waar je bij staat. Ik denk dat mijn rabarber ook last heeft gehad van het natte, vroege voorjaar en de droogte nu. Er is maar weinig opgekomen, en hij groeit ook niet hard.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten