Translate

woensdag 13 mei 2015

Vakantie op Texel II - Slufter

In het duingebied rondom de Slufter zaten veel fazanten. Spot het vrouwtje.

Tijdens onze vakantie op Texel hebben we +Sander en ik veel gewandeld. Dit keer zijn we langs het natuurgebied de Sluftervallei gewandeld, een wandeling van een kilometer of 11, wat ik best veel vond. Toen we een aantal jaar geleden ook op Texel vakantie vierden, was ik zwanger van onze dochter en vond ik een rondwandeling rond de veel kleinere Muy al een uitdaging, maar nu ik niet meer zwanger ben, ging dit prima.


We lopen over een eerste duinenrij de Slufter in, ik wijs naar de moeilijk doorwaadbare plaats.

We hoopten een rondwandeling te kunnen maken, langs de duinen van de ene kant van de vallei en dan langs het strand weer terug. Maar helaas was er een plaats waar de Slufter nog in verbinding staat met de Noordzee (dat is wat het een Slufter maakt). We kwamen denk ik op een verkeerd moment, want het water was te breed, diep en koud om over te steken. Dus toen moesten we weer teruglopen. Maar met het heerlijke weer was het geen straf. De wind stond hard, maar de zon scheen ook en het was niet koud. Dan is zo een ruig gebied met veel zout water en de vreemde begroeiing  die daarbij komt kijken hardstikke mooi.

Allemaal verschillende planten, een centimeter hoogteverschil kan al een hoop verschil voor de planten betekenen.

Na deze prachtige wandeling waren we toch wel enigszins uitgeput. Gelukkig konden we die avond ons hart ophalen aan een heerlijk diner in de Taj Mahal in de Koog. Daar hebben we jaren geleden ook al gegeten. Het interieur heeft een nieuw kleurtje gekregen, maar het eten was nog steeds hetzelfde, heerlijk.

Eenmaal aangekomen bij de moeilijk doorwaadbare plaats konden we er inderdaad niet langs.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten