Translate

vrijdag 13 mei 2016

Zomerse Spellendag

Het was weer de vrijdag na Hemelvaart en dat betekent een Spellendag in huize Hartogensis. Het was alweer de vijfde keer dat we deze zomerse spellendag organiseren in ons nieuwe huis in Malden (ons huis is dus ook zo nieuw niet meer). Deze spellendag was dit keer vrij rustig. Hij viel samen met de wargaming conventie in Braunfels waar veel van onze hardcore gaming vrienden heen gingen.

Maar de gezelligheid zit hem natuurlijk in de kwaliteit van het bezoek, en niet de kwantiteit. Dus hebben we een leuke dag gehad met een paar vrienden en veel spellen. In de middag was het lang rustig. +Sander Hartogensis speelde spellen met de kinderen, waaronder Spookslot, wat de kinderen laatst nieuw gekregen hebben. Mijn oudste dochter had nog een vriendinnetje over de vloer die ook meespeelde.
Later in de middag kwamen nog vrienden +Joost Vermeulen en +Koen Verberne langs. Met hen en mijn zoon speelden we een rondje Morgenland, waarna we definitief besloten dat het spel te lang duurde, geen "Joy sparkte" en het verdween naar de weggeefstapel.

Hij kijkt wat sip, maar dat is de warmte.

Aan het einde van de middag kwam +Daniel Mioque ook nog langs, net op tijd voor het avondeten. Voor het avondeten had ik soep van doperwten en lavas gemaakt. Dus ik voldeed ook nog eens aan mijn opgelegde uitdaging om meer peulvruchten op tafel te zetten. En andere mensen hadden cakes en indonesisch eten meegenomen. Dus we konden onze buikjes ook lekker rond eten.

In de avond wilde mijn oudste dochter nog naar het discozwemmen met haar vriendin en mijn zoon bleef achter om met ons nog wat Codenames te spelen. Terwijl +Sander Hartogensis even later de grote kinderen naar bed bracht, speelden we ook nog wat Vroeger of Later, inmiddels vaste prik op onze spellendagen. In de late avond vonden we ook nog tijd voor een rondje Lords of Waterdeep.

Dus, ondanks dat het vrij rustig was, was het heel gezellig en heb ik meer spellen kunnen spelen dan wanneer er meer vrienden over de vloer waren geweest.

Kerst 2007
Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011
Hemelvaart 2012
Kerst 2012
Hemelvaart 2013
Kerst 2013
Hemelvaart 2014
Kerst 2014
Hemelvaart 2015
Kerst 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten