Translate

woensdag 15 mei 2019

Tuin verbouwen

Al jarenlang had ik kruiden in bakken staan in de achtertuin. En daar hebben we heel veel van genoten. De kruiden gaan in kruidenboter, ik maak olijfolie met rozemarijnsmaak, ik maak zalm met dragon. Maar nu had ik er ineens genoeg van De kruiden waren uitgegroeid tot flinke bossen, maar toch nog erg beperkt in hun bakken. En eigenlijk namen de bakken nog best veel ruimte in.

Salie
Op de achtergrond, lege bakken

Dus ik heb de kruiden uitgegegraven en in mijn moestuintje gezet. De echt grote planten, die ik daar vroeger kweekte, gaan tegenwoordig toch naar de volkstuin. Dus in mijn moestuintje in de tuin heb ik nu veel meer ruimte over. Ik heb vorig jaar de braam teruggeplaatst. En de Lavas is ook stevig gesnoeid. Nu is er ook meer ruimte voor de rozemarijn, thijm en bieslook om lekker uit te groeien.

Nu nog zien hoe ze allemaal de verplanting overleven. En ik heb nog ruimte over om de peterselie en kervel uit te zaaien en een enkel tomatenplantje op te kweken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten