Translate

zondag 29 oktober 2023

Tijd voor feest

Als ik jarig ben, is er natuurlijk ook altijd een reden om een feestje te geven! En ik was nog jarig op de dag van het feest ook. Dus dat betekende in de morgen (na de felicitaties en cadeaus) hard aan de slag om het huis toonbaar te maken. Er werd opgeruimd, schoongemaakt en gekookt. En in de middag was het huis toonbaar. En dat was nodig ook, wat de gasten kwamen binnen. 
In de middag mensen met kinderen, zoals vrienden R. en M. met kleine kinderen N. en K. Gelukkig hebben wij nog wat oud baby - speelgoed over, zodat ook K. wat had om mee te spelen. Verder kwamen vrienden J. en M. met dochter R. ook nog langs, net als mijn schoonouders. Op die manier bleef de drukte in de middag nog een beetje behapbaar.  

Echo

En Strange Minds Think Alike, zowel R. als J. dachten dat ik wel in zou zijn voor wat Nederlandse Horror van Thomas Olde Heuvelt. In het verleden heb ik HEX wel gelezen, over een Heks die rondwaart in Beek, waar we natuurlijk vlakbij wonen. Dus geen vreemde keuze, maar nu zit is dus wel met Echo en November, twee griezelboeken, net nu de dagen donkerder worden en het weer slechter. Dat wordt avond aan avond met een goed boek vroeg naar bed. 

November

En dat was nog niet alles wat de boeken betrof. Ik kreeg ook weer twee mooie historische kookboeken. in het verleden heb ik wel eens het Historisch Bakboek: Brood gekregen, wat best een hit was. Daar mag ik nu het Historisch Kookboek: Vega en het boek met Taarten en Pasteien aan toevoegen. Ik heb er al in gebladerd en er staan wel heel erg leuke recepten in, die ongetwijfeld nog eens op tafel terug zullen komen. 
Vega

Er bleven verschillende mensen eten en die konden we blij maken met een soepje van Bleekselderij en stokbrood. De kleine kinderen kregen pannenkoeken die, heel volwassen, buiten werden opgegeten. Later op de avond vertrokken de mensen met de kinderen, en kwamen de mensen zonder kinderen. Het is altijd verbazingwekkend hoeveel herrie de kinderen produceren, al zijn ze nog zo lief. 


En ik kreeg nog meer mooie oorbellen. De week ervoor waren mensen in Essen geweest en daar hadden ze een paar leuke oorbellen op de kop getikt. Deze d20 oorbellen zal ik nu natuurlijk op iedere spellendag en spellenavond moeten dragen! Ik kijk er al naar uit. 

Het probleem met de feestjes is vaak dat ik te vroeg piek. Ik ben druk met het bakken van de taart, de soep en het opruimen. En dan ligt de drukte van de dag eigenlijk ook in de middag. En dan stort ik rond 22:30 toch echt in. Maar geheel tevreden ging ik die avond naar mijn bedje. 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten