Translate

zondag 10 maart 2024

Start tuinierseizoen

Nog even en we kunnen de start van de lente verwachten. Ik heb me erop voorbereid door vandaag naar het tuincentrum te gaan en wat nieuwe spulletjes te kopen. Het was hard nodig. 

Tuinieren in 2024


Zo is een tijdje geleden de hemelwaterafvoer afgekoppeld in onze voortuin. Dus daar had ik een wat kleinere gieter nodig, die onder het kraantje van de regenton paste. Verder zijn er ook wat planten geweest, die na jaren, de winter niet hebben overleefd. Dus ik heb ook geïnvesteerd in een wat nieuwe rozemarijn en tijm. Ik vind het toch wel heel prettig om die kruiden zelf uit de tuin te kunnen halen, als ik ze nodig heb. 

Verder hebben we niet alleen een regenton in de voortuin laten plaatsen. De regenpijpen zijn ook afgekoppeld en lozen nu hun regenwater in de tuin. Daar wil ik dan wat meer waterminnende planten plaatsen, zoals een gebroken hartje. 

En de moestuin moet ik binnenkort ook weer bezoeken. Ik heb wat nieuwe bamboestokken gekocht, om de bonenplanten weer netjes op te kunnen binden. Verder was de gieter voor de moestuin na jaren ook gaan lekken en heb ik nu geïnvesteerd in een tuinslang die uitrekt als er water doorstroomt, en krimpt als het water weer stopt. Ook mijn trouwe tuinhandschoenen waren na jaren aan vervanging toe. En verder verschillende zaadjes gekocht. Tuinbonen en Capucijners zijn al langer favoriet, maar ik heb dit keer ook tuinerwten gekocht. We zullen wel zien wat dat later dit jaar allemaal oplevert. 

Ik kijk al uit naar een productief tuinierseizoen. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten