Translate

zaterdag 25 mei 2024

IJsheiligen 2024

IJsheiligen is alweer voorbij en dat betekent dat het tuinierseizoen nu echt losbarst. Ik heb al links en rechts wat nieuwe plantjes gekocht en ingezaaid. En we hebben natuurlijk ook een nieuwe tuinset. Maar de opgekweekte plantjes moesten de volle grond in en de oude tuinset moet tot brandhout gereduceerd worden. En vandaag had ik daar allemaal mooi tijd voor. 


De Tomaten en de Leeuwenoor gingen de grond in. Hopelijk wordt de zomer iets minder vochtig en blijft blight me dit jaar bespaard. En kunnen we aan het einde van de zomer genieten van allemaal lekkere tomaten (voor een eigen saus). Verder heb ik ook verschillende paprikaplantjes uitgeplant. De pepertjes van vorig jaar deden het leuk, hopelijk geldt dat dan ook voor paprika.   

De Leeuwenoor moet nog wat groeien. 

Verder moest de oude, houten tuinset natuurlijk ook afgevoerd worden. Met een grote zaag heb ik alles in kleinere stukken gezaagd en op de houtstapel gelegd. Daar kunnen we de komende jaren nog wel een vuurtje van stoken. Verder ben ik ook al een week niet op de moestuin geweest. En ik durf bijna niet te kijken hoe hard de bonen (en het onkruid!) daar gaan. Ik kan momenteel kruiwagens vol onkruid uit de moestuin weghalen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten