Translate

zaterdag 11 mei 2024

Marktplaats meevallers

Niet alleen kopen we graag iets via de kringloop, marktplaats is ook een favoriete plek om spullen te kopen (of te verkopen), die een tweede leven verdienen. En daar hebben we deze week weer onze slag geslagen.  


Klaar voor gebruik

Een paar jaar geleden had ik een houten tuinset gekocht, twee banken en een tafel. Erg mooi, maar toch niet zo bestand tegen regenachtige herfsten en lentes. En hij begon ineens aardig af te takelen. Nou kon ik natuurlijk plankje voor plankje de tuinset vervangen, iedere keer als er iets beschadigd raakte (en uiteindelijk eindigen met een "bijl van mijn grootvader" situatie). Of ik kon op marktplaats in een keer een nieuwe set kopen. 


Het paste maar net

Uiteindelijk vond ik niet al te ver weg een mooie set van een tafel en vier losse stoelen. Dus op een zonnige zondagmorgen togen we op pad. Gelukkig paste de set in onze auto (net) en reden we weer terug. 

De stoelen hadden wel wat algengroei en roestplekjes op de poten. Maar even boos worden met wat groene zeep voor de algen en een schuurapparaat en daarna wat metaallak voor de roest en je ziet er niets meer van. Deze set kan weer prima een paar jaar mee in onze tuin. 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten