Translate

maandag 24 december 2018

Geborduurde kerstkaartjes

Al een paar jaar heb ik als traditie dat ik na mijn verjaardag begin met het maken van geborduurde kerstkaartjes, die ik dan later dat jaar op de post doe. Dan verstuur ik ze aan familie en vrienden. En ook dit jaar ben ik weer los gegaan.


Mijn verzameling kleine patroontjes op Pinterest wordt steeds groter. En sinds ik Washi Tape heb ontdekt kan ik nog meer accenten meegeven aan de kaartjes. Dit jaar had ik het met van alles en nog wat drukker dan normaal en heb er niet zoveel kunnen maken als nodig. Dus sommigen ontvangen kerstwensen op een met zorg uitgezochte kaart uit de winkel. 


De werkwijze is altijd het zelfde. Eerst allerlei kleine patroontjes borduren op een grotere lap. Laat 3 á 4 cm ruimte tussen de patroontjes, om veilig te kunnen knippen. Dan wassen op de hand, naspoelen met water en schoonmaakazijn. Goed drogen en strijken. En dan uitknippen en hobbylijm gebruiken. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten