Translate

woensdag 20 februari 2019

Morcheeba

Afgelopen zondag is Sander wel weer heel lief voor me geweest. Hij nam me mee naar een concert van Morcheeba in Doornroosje (waar we vaker komen). En het was fantastisch! We hebben een heerlijke avond gehad met lekkere triphop en psychedelische gitaartjes. De oude hits van Who Can You Trust en Big Calm kwamen voor bij, maar we hebben ook geluisterd naar nieuwe muziek en uitstapjes naar andere artiesten.


Ik volg Morcheeba al sinds het eerste begin, toen ik eens Tape Loop langs zag komen op MTV. Ze waren een van de bands die het genre van de TripHop hebben vormgegeven, samen met bands als Massive Attack en Portishead, ook beiden zeer het luisteren waard. Het was na het horen van Tape Loop nog niet makkelijk om het album Who Can You Trust te pakken te krijgen. Ja, ja, oma vertelt. Daarvoor moest ik nog naar een handelaar in obscure CDs in Utrecht, White Noise


In de jaren die daarna kwamen zijn ze altijd trouw albums blijven uitbrengen. Big Calm was misschien de grootste publiekshit. En er zijn ook wat strubbelingen geweest tussen de verschillende leden van de band. Maar inmiddels gaan ze weer verder en hebben ze onlangs een nieuw album uitgebracht, Blaze Away. En om die wat meer aandacht te geven, gaven ze nu een reeks concerten. En als ze dan langskomen in Doornroosje, is er geen enkel excuus om daar niet heen te gaan. 


In ieder geval, ik voelde me weer een jaar of 20, heb lekker gedanst met de knapste man van de hele concertzaal en kon weer opgewekt naar huis. En de laatste dagen luister ik hun muziek weer wat meer, gelukkig kan dat allemaal via Spotify tegenwoordig. En jarenlang heb ik gedacht dat ik zo een beetje de enige Morcheeba fan in Nederland was, dus laat me dan nu de gelegenheid grijpen om wat meer aandacht voor ze te vragen, luister meer Morcheeba. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten