Translate

zaterdag 2 februari 2019

Weer wat borduurkaartjes

De dagen zijn nog maar koud en donker. Op dat soort momenten zit ik het liefst binnen met een klein handwerkje. En dat heeft deze keer ook weer wat opgeleverd. Ik heb weer een setje borduurkaartjes gemaakt.


Dit keer heb ik me niet alleen door Pinterest laten inspireren, maar ook door wat boeken die ik nog in mijn bezit heb en die ik iedereen aan kan raden. Namelijk Cross Stitch Art Nouveau en Art Nouveau Cross Stitch, beiden van Barbara Hammet. Een daarvan heb ik een keer gekregen voor mijn verjaardag en ik ben er nog steeds erg blij mee. 


Verder heb ik ook nog steeds wat zwarte aida over en die heb ik ook weer flink gebruikt. De kleuren komen toch heel anders naar voren wanneer je een zwarte achtergrond gebruikt. 


En als je dan je patroontjes afhebt. Eerst was in lauw water met een beetje wasmiddel. Dan uitspoelen met water en azijn, en dan nog eens met water. Daarna even het overtollige water uitknijpen en de achterkant strijken. Dan de patroontjes uitknippen en met wat hobby lijm op een leuke plek plakken. En klaar ben je. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten