Translate

vrijdag 15 februari 2019

Valentijn

Het is weer valentijnsdag geweest en meestal gaat deze dag ongemerkt voorbij. Af en toe krijgen we eens een kaartje van een stille aanbidder, of maak ik een taart. Zo ook dit jaar. Deze keer ging ik voor aan pak cakemix met wat extra rozijnen erdoor. En even later nog wat Dr. Oekter glazuur erover, voor een feestelijke look.

Een hart van cake.


En dan wil ik hier toch even de tijd nemen om siliconen in de keuken eens aan te prijzen. De hartvormige cake is gemaakt in een siliconenvorm van de Hema, en dat beviel prima. Maar jaren geleden had ik een siliconen cakevorm, en die beviel niet. Hij was te klein en te slap voor wat ik nodig had. dus die verdween al snel richting de kringloop. Maar na allerlei goede verhalen heb ik me toch over laten halen om het nog eens te proberen.

Een hart met glazuur
Ik begon voorzichtig met een siliconen lap om te dienen als bakpapier. Deze haalde ik bij de Hema. Dat beviel zelfs zo goed dat ik er nog een haalde en deze op maat sneed, zodat hij precies in een vierkante bakvorm paste. Daarna liet ik me overhalen om te investeren in siliconen muffinvormpjes. Die waren meteen een grote hit, de kinderen vonden het fijn om cupcakes te eten en die dingen zijn makkelijk weer schoon te krijgen. 
En het grote voordeel van siliconen is dat ik niet de hele tijd weer bakpapier of muffinvormen weg hoef te gooien. Dus, kijk eens rond en vervang het een en ander in je keuken voor een siliconen versie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten