Translate

woensdag 24 april 2019

Gekke beestjes

In het verleden heb ik meermalen gekke plantjes in mijn tuin gevonden. Maar tegenwoordig is dat toch wat minder. Ik ken alles al en heb veel planten bij-geplant. Nu dan maar overstappen naar de gekke dieren.

Putter, met kenmerkend rood kopje.

Sinds deze maand heb ik een Putter in de tuin. Elke ochtend komt hij (een hij, check het rode kopje dat voorbij het oog komt) naar mijn tuin en zit daar vrolijk te fluiten. Hij is nog wel een beetje verlegen en vertrekt als hij mensen ziet. Maar ik vraag me af wat hij nu verder wil. Een nestje bouwen met een andere Putter? Daar is mijn tuin niet echt geschikt voor. Maar gezellig is het wel.

Langspriet motten

Tijdens onze wandeling langs de Hatertse Vennen zagen we ook Langsprietmotten, nogal vreemd aandoende beestjes, die in groepen ronvlogen bij takken en blaadjes. Hun lange antennes waren heel opvallend. Met hun glanzende zwart-groene lijf, waren het waarschijnlijk Smaragdlangsprietmotten. Erg mooi om te zien. 

En zo blijft de natuur iedere keer verwonderen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten