Translate

maandag 22 april 2019

Warme dagen

Met de warme dagen van de afgelopen tijd, groeit alles in de tuin als kool! Sinds de vorige keer dat ik over de tuin schreef, ben ik al veel op de moestuin geweest. Er moest mest verspreid worden tussen de planten, grond omgespit, onkruid verwijderd. Ik heb weer spierpijn op alle bekende plekken. En in de tuin gaat alles ook als een speer.

Rabarber

En ik kan ook al oogsten. Zoals altijd is de rabarber er vroeg bij en ik heb al zeker twee kilo aan stelen uit de tuin weten te halen. Een deel is inmiddels al compote. En de rest staat in bakjes in de vriezer. Zorgwekkend genoeg heb ik daar nog steeds bakjes met rode bessen van vorig jaar staan. Die moeten ook maar snel opgemaakt worden. 
Courgette

En inmiddels heb ik thuis in bakjes alweer de volgende serie plantjes klaar staan. Zo lopen mijn courgettes en pompoenen inmiddels uit. Nog even een paar weken wachten tot ze iets groter zijn. En dan mogen zij ook de moestuin in. De bessenstruiken hangen inmiddels vol met bloesems, dus dat zal over een tijdje ook wel weer flink wat bessen opleveren. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten