Translate

zondag 26 juli 2020

Courgette soufflé

Voor het eerst in jaren hebben we weer eens courgette soufflé gegeten, van courgettes uit eigen tuin. Ik heb al jaren een eigen moestuin en ik kweek ook al jaren courgettes. Maar vorig jaar was om de een of andere reden de oogst totaal mislukt. Misschien was het toch nog te droog na het gruwel-jaar 2018 en de hittegolven van 2019 zullen ook niet geholpen hebben. In ieder geval, de plantjes wilden niet aanslaan en al helemaal geen fruit zetten. Wat een beetje ongebruikelijk is, meestal heb ik meer courgette dan ik op kan. 


Dit jaar probeerde ik het gewoon weer. En gelukkig slaan de courgettes dit keer wel goed aan en ik kon afgelopen week de eerste courgettes oogsten. En die heb ik meteen verwerkt in een lekkere courgette-soufflé. Via Hugh Fearnley Whittingstall heb ik daar een prima recept voor gevonden. En dat levert altijd een heerlijke souffle op. Lekker mild van smaak en romig. Met alle ei en kaas toch nog behoorlijk vullend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten