Translate

woensdag 2 juni 2021

De zomer komt op gang

Na een koude meimaand (wat we de laatste jaren gewoon niet meer gewend zijn) kom de zomer nu dan lekker op gang. Ik heb al het een en ander uitgeplant. Maar een paar kwetsbare plantjes heb ik toch nog even binnengehouden. Tomaat houdt niet van teveel vocht. Maar nu is het dan eindelijk droog en meteen ook warm. Dus de tomaat kon naar buiten. 


Piepklein tomaatje


De tomaat heb ik dit jaar maar in eigen tuin gehouden. Daar had ik nog een zonnig plekje over. En in de moestuin stonden alle zonnige plekjes inmiddels wel vol. Ik hoop dat ik over een paar weken lekkere, kleine, gele kerstomaatjes kan oogsten. 


In de rest van de kruidentuin gaat het ook als een speer. Twee jaar terug heb ik de kruiden uit hun bakken gehaald en ze worden in de volle aarde helemaal wild. Op de voorgrond staat de dragon. Kennelijk is dat een plant die niet tegen vorst kan. Maar ondanks de vrij strenge winter, komt hij toch weer vrolijk opzetten. 

En in de rest van de tuin gaat het ook hard. Alle bloeiers van het vroege voorjaar zijn nu inmiddels wel uitgebloeid. Maar de Lupine doet het al goed en met de vingerhoedskruid gaat het ook hard. Dus de volgende serie bloemen staat alweer klaar. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten