Translate

vrijdag 11 juni 2021

Verse Vlierbloesem

Het is dit jaar wat aan de late kant, vanwege de koude lente. Maar uiteindelijk begon de Vlier wel te bloeien. En woensdag heb ik de bloesem geoogst en er mijn siroop van gemaakt!

Bloesem

Ik maak al verschillende jaren (2017, 2018 en 2019) vlierbloesem siroop en inmiddels heb ik een recept waar ik wel blij mee ben. Ik neem flink wat bloementrossen, overgiet die met 1,5L kokend water (dan gaan alle beestjes dood (niet over nadenken). Dan laat ik dat samen met de schil van een citroen en de citroen in plakken erbij een nachtje trekken. De volgende morgen giet ik het door een zeef met een keukenrolletje erin (dat houdt alle dode beestjes tegen!). 
Het aftreksel kook ik dan even goed door met iets van 500gr suiker. En dat gaat snel in twee schoongemaakte flessen. 

En die siroop is heerlijk met wat water of wat bruiswater. En zo heb ik het gevoel dat de zomer dan echt begonnen is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten