Translate

zaterdag 18 april 2020

Nieuwe spruitjes

Vanwege Corona breng ik momenteel veel tijd thuis door. En de bezoekjes aan de moestuin en werken in de tuin zijn fijne excuses om even de drukte thuis achter me laten. Dus mijn tuin en moestuin hebben er nog nooit zo netjes bijgelegen, zo vroeg in het jaar. Alle laatste blaadjes van de winter zijn weggeveegd, het terras is geschrobd met azijn en de eerste zaadjes ontkiemen al netjes in hun bakjes.

Okra
April is dit jaar wel bijzonder warm en droog. En dan betekent dan hard werken in de tuin. Alle planten die nu hun bloemen en blaadjes openen, moeten flink water krijgen. En ook in de moestuin gaat het hard. Binnenkort kan ik al de eerste rabarber oogsten. En de verschillende bonen steken hun eerste blaadjes ook al boven de grond. Dus ik probeer elke dag even langs te gaan en water te geven aan de groeiende planten. Hopelijk kan ik dan binnenkort weer verse tuinbonen en kapucijners eten.

Pompoen en courgette

Verder heb ik ook weer het een en ander in bakjes staan. Zoals ik al eerder vertelde, ik heb weer pompoenen en courgettes gekocht, en dit jaar experimenteer ik ook voor het eerst met Okra. Alles komt lekker naar verwachting op. Hopelijk blijft het weer goed, dan kan alles volgende maand de grond in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten