Translate

maandag 27 april 2020

Schoonmaakwoede

Corona houdt me nog steeds binnen en april is wel buitengewoon warm en droog. En in plaats van films kijken, besloot ik me dit keer eens op de schuur te storten. We hebben een schuurtje in onze tuin en met vijf gezinsleden die allemaal fietsen, speelgoed voor de kinderen en mijn tuinierhobby, wordt de schuur veel gebruikt natuurlijk.

Meer speelgoed
Potten, heel veel potten
Gereedschap en speelgoed

En nu had ik tijd om de schuur eens helemaal leeg te halen, schoon te maken en weer te vullen. En mijn hemel wat kwam daar een hoop spul naar buiten! We gebruiken in onze auto de hoedenplank niet en die hadden we in de schuur staan. Maar daar kwamen ineens twee hoedenplanken naar buiten, terwijl we toch echt maar één auto hebben. Verder bleken we ook veel strandspeelgoed dubbel te hebben. En er was wel meer spul dat we ooit eens hadden aangeschaft, maar nu niet meer werd gebruikt.
In het verleden heb ik met met de methode van Marie Kondo al eens op onze spellencollectie losgelaten, met veel succes. Dus die methode hanteer ik nog steeds. En zo kon ik makkelijk beslissen wat behouden moest blijven en wat weg kon.

En na een middag ploeteren en ploeteren en ploeteren heb ik nu dan weer een nette schuur. Ook heb ik nog even de kans genomen wat kleine reparaties uit te voeren aan een fietsje hier of daar. En binnenkort ga ik maar weer eens een tripje maken naar de milieustraat in ons dorp en hopelijk gaat de kringloop binnenkort ook eens open. Wie weet kunnen we iemand anders blijk maken met onze spullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten