Translate

zondag 16 mei 2021

Moestuinperikelen

Nu de koude dagen van de winter definitief achter ons liggen, de temperaturen stijgen en het lekker blijft regenen (heel wat beter dan vorig jaar), groeit alles in de moestuin ook hard. Ijsheiligen is voorbij, dus de Courgette, Pompoen en Broccoli die ik eerder heb ingezaaid, heb ik inmiddels ook uitgeplant en daar slaan ze nu lekker aan. 


Verder kreeg ik van een buurman vorig jaar ook wat aarbeiplantjes. Vorig jaar was de oogst nog niet veel, maar nu zijn er al lekker veel bloempjes te zien. En met een beetje geluk wordt iedere bloem een aardbeitje. 



En vorig jaar heb ik de bessenstruiken ook enorm teruggesnoeid. Maar wat er over is, heeft zo te zien alleen maar meer bloesem gemaakt. En ieder bloempje wordt ook weer een bes. Dus ik kan dit jaar weer uitkijken naar een enorme oogst. Hopelijk worden de Corona maatregelen dan ook opgeheven. Meestal voer ik alle fruit en andere oogst aan vrienden, als ze op bezoek komen. Maar in het afgelopen jaar hebben we nauwelijks bezoek gehad natuurlijk. 

Verder groeit de Rabarber inmiddels ook lekker en kan ik daar binnenkort van oogsten. En dat gaat dan weer in compote of taart. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten