Translate

zaterdag 10 april 2021

Inzaaien

Het is inmiddels lente. Ik heb al mest in de grond gespit, ik heb al boontjes en erwtjes ingezaaid, maar nu is het dan tijd om de kasjes weer tevoorschijn te halen en binnenshuis de wat kwetsbaardere plantjes op te starten. 



Eerder dit jaar heb ik natuurlijk al een bestelling plantjes binnengekregen. En van vorig jaar heb ik ook nog zaadjes over. Dus deze morgen heb ik me in de tuin even boos gemaakt en een paar trays gemaakt met zaadjes in potjes. Ik heb weer Pompoen, Courgette en Luffa gezaaid. Dit keer ook wat broccoli en stokroos. 
In mijn voortuin staat een mooie zwarte stokroos en deze heeft vorig jaar veel bloemen gehad, die ook netjes in het zaad schoten. Dus die heb ik ook geoogst en nu weer in potjes gezaaid. Hopelijk kan ik mijn stokroos zo vermeerderen en heb ik meer mooie zwarte bloemen dit jaar. 

En dan is het nu maar afwachten hoeveel er op komt. Het mag allemaal pas na de Ijsheiligen naar buiten natuurlijk. Dus eerst mogen zij nog even groeien in de vensterbank. In deze tijd kijk ik de plantjes dan altijd uit de grond, terwijl ik best weet dat het wel een dag of 10 kan duren voor ik de eerste blaadjes zie. 

En nu maar hopen op een goede oogst voor dit jaar. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten