Translate

dinsdag 16 februari 2021

Nieuw tuinseizoen

De sneeuw van vorige week smelt nu wel heel snel weg. En de temperaturen zullen de komende week flink gaan stijgen. Dat betekent dat het tuinier-seizoen weer begonnen is. Ik zal weer spierpijn krijgen van het spitten en bemesten, maar dat levert dan straks wel weer een mooie oogst op. Mijn bestelling van zaadjes is al binnengekomen, dus de eerste tuinbonen kunnen al snel de grond in. 

Bestelling is binnen

Naast de tuinbonen heb ik dit keer ook gekozen voor broccoli. Niets is lekkerder dan verse broccoli uit de tuin, die binnen een uur na het oogsten op je bordje ligt. En er zijn nog genoeg zaadjes over van de courgettes en pompoen van vorig jaar. De courgettes gingen vorig jaar heel goed, maar de pompoenen weer niet. Hopelijk heb ik daar dit jaar meer succes met de pompoenen. 

De tuin in de vroege morgen van zondag 7 feb. 

En hoe snel de sneeuw kan smelten is ook verbazingwekkend. Er lag echt een dik pak vorige week, dat een week lang is blijven liggen. Maar toen de temperatuur eenmaal steeg, smolt de sneeuw als ... eh... sneeuw voor de zon. 

16 feb in de morgen
14 feb
15 feb


En hoe langer de zon bleef schijnen, hoe sneller het ging. Onder een dikke laag sneeuw kwamen ineens de plantjes van de vroege lente weer te voorschijn. Die hebben helemaal geen last gehad van de kou en de sneeuw en komen gewoon bloeiend onder de sneeuw vandaan. 

krokussen

Nu maar afwachten tot het echt warm wordt en dan eens zien wat er in onze tuin gebeurt. Ik heb natuurlijk in de herfst allemaal bollen geplant, daar wil ik nu wel wat eer aan beleven de komende tijd. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten