Translate

zaterdag 26 maart 2022

Een nieuwe lente

De temperaturen stijgen, de vogeltjes fluiten en de Corona maatregelen zijn weer afgeschaft. Het wordt weer Lente. En in de tuin kan je dat al goed zien. Alle vroege bloeiers zoals de sneeuwklokjes en krokussen zijn inmiddels we uitgebloeid, maar daar komt inmiddels een hoop voor terug. Zoals de Narcissen en de Blauwe Druifjes. 



Narcis

Het is ook altijd leuk om te zien hoe planten zich, helemaal vanzelf, vermeerderen. Enige tijd geleden heb ik op deze plek twee narcissen geplaatst. En nu zijn het er al weer vier. En als dat zo doorgaat zijn het er volgend jaar misschien wel acht. 

Blauwe Druif 

Hetzelfde geldt voor mijn grasveld, waar ik twee jaar geleden ook flink wat bollen in geplant heb. Die komen nu allemaal alweer omhoog en met meer dan de vorige keer. En de kruiptijm heeft de winter overleefd, ik hoop dat die deze keer ook flink terugkomt, hoewel het momenteel flink droog is. misschien toch maar even wat water geven binnenkort. 

Ribes met Dagpauwoog

En in de moestuin moet ik ook flink aan de slag. Er moet blad van vorige herfst worden verwijderd, er moet mest in de grond gespit worden en erg moeten erwtjes en boontjes gezaaid worden voor het komende jaar. Al jaren probeer ik mijn eigen paprika te kweken, wat altijd maar heel matig gaat. Maar dit keer heb ik geïnvesteerd in een wat grotere plastic kas, dus wie weet gaat het daarbinnen dit jaar wel goed. We blijven hopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten