Translate

zondag 21 maart 2021

Lente 2021

De lente is begonnen en in de tuin is dat al flink te merken. Het is toch nog maar een maandje geleden dat we tot aan onze knieën in de sneeuw stonden. En nu is de sneeuw helemaal weg en beginnen de bloemen te bloeien. De Winterakoniet is flink opgekomen, maar sterft nu al langzaam weer af. Maar alleen om plaats te maken voor de Narcissen. Allemaal van de bolletjes die ik afgelopen herfst nog heb gepoot. 

Opzichtige Narcissen

En niet alleen in mijn tuin dient het voorjaar zich aan. Ook in de moestuin moet ik weer aan de bak. Drie weken geleden heb ik samen met een hele stoere vent al flink wat compost verspreid en de tuinbonen ingezaaid. Maar gisteren heb ik weer wat mest laten verspreiden (handig hoor, zo een stoere vent). En ik heb vandaag flink wat kapucijners in de grond gestopt. Dit keer heb ik ook werk gemaakt van wat gaas dat op de juiste hoogte geplaatst wordt, waar de kapucijners dan tegenop kunnen klimmen. 


Blauwe Druifjes

En in schalen doen bolletjes het ook leuk. Van het werk van Sander, om ons door de zware Corona tijden heen te helpen. In die zin is het ook wel fijn dat het weer nu weer wat beter wordt. We kunnen nog steeds nergens heen, geen werk, geen sport, geen winkels, geen museum. Het is dan wel fijn om weer wat comfortabeler naar buiten te kunnen. Dus net als vorig jaar, zal ik weer veel in de tuin te vinden zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten