Translate

zaterdag 31 december 2022

Theemuts!

Nadat ik een tijdje geleden een kruikzak heb gebreid had ik nog flink wat draad over. En daar moest ik toen (uiteraard) een ander project voor vinden. Ik drink ook vrij veel thee en heb een theepot met theemuts. Die theemuts liep een beetje op zijn laatste benen en was aan vervanging toe. Dus ik heb een nieuwe theemuts gebreid. 

twee panelen

Ik heb dit gemaakt met de restanten van de Katia Menfis Color 114 gemaakt. Het rechterpaneel is een lange lap van boordsteken (steedsafwisselen van 1r 1av). En het linkerpaneel heeft ook kabels van 3 om 3. 

1 grote zak

Toen de twee panelen af waren heb ik ze aan elkaar genaaid. In de zak stopte ik nog wat van het vulmateriaal uit de oude theemuts, voor wat extra isolatie. Toen heb ik de zak dubbelgevouwen over de theepot heen en de zijden die elkaar aanraakten ook vastgenaaid. Ik was iets te optimistisch met mijn metingen en ik heb met wat haakwerk nog wat extra stukjes ingezet. Onze theepot wordt van beneden steeds breder. 



En nu heb ik weer een nieuwe theemuts, die hopelijk jaren meekan en mijn thee warm houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten