Translate

zondag 13 augustus 2023

De laatste bladwijzer

 In het verleden heb ik verschillende keren bladwijzers geborduurd in kruissteek voor mijn gezins- en familieleden (in 2014, in 2015 en in 2021). Maar voor mezelf heb ik nog nooit een bladwijzer gemaakt. En met de vakantie voor de deur vond ik dat toch wel nodig. Dat is een tijd dat ik toch veel dikke boeken lees. 


Van mijn projectje uit 2015 had ik nog steeds wat Aïda-lint over, perfect voor een bladwijzer natuurlijk. En pinterest was weer een dankbare bron voor mooie quotes en mooie kruissteek-alfabetten. Dus na wat gepriegel met de patronen overtrekken op hokjes papier, had ik een mooi voorbeeld. En in een paar avonden heb ik dat over kunnen zetten naar het Aïda-lint. Van een project van heel lang geleden had ik nog DMC-draad met een verlopende kleur over. En die heb ik gebruikt, nr. 067.

En nu heb ik dan een mooie bladwijzer voor mezelf. Het enige waar ik nog wat problemen mee had was de overhang van de letters. Hoeveel afstand kan ik houden tussen de letters, zodat ze niet in elkaar overlopen, zodat de individuele letters nog leesbaar zijn en dat de spaties tussen de woorden ook groter zijn dan tussen de letters. Gelukkig ben ik niet de enige met dat probleem.   

In ieder geval, ook ik heb nu een bladwijzer en kan aan de slag met een hele nieuwe serie boeken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten