Translate

vrijdag 15 juli 2016

Salade van beluga linzen met yoghurt-munt dressing

Weer een recept met peulvruchten in het Internationale Jaar van de Peulvrucht! Als dit jaar maar één voordeel oplevert, dan moet dat toch wel zijn dat ik veel meer linzen heb leren kennen dan alleen de rode, die ik kende van mijn moeders soep. Zo heb ik dit keer ook Beluga linzen gegeten.


Deze linzen heten zo, omdat ze erg klein en zwart en glimmend zijn. Daarmee lijken ze enigszins op Beluga kaviaar. De pikzwarte kleur verbleekt naar een donker grijs-groen na het koken. Maar het geeft wel een aparte kleur op je bord. 

Ik heb de linzen gekookt in een kruidige bouillon, af laten koelen en geserveerd met een yoghurt-munt saus en sla uit eigen tuin. We hebben er na een eerste maaltijd nog een keer van kunnen lunchen. 

Het volledige recept is hier te vinden. Ik vond dit ook weer een heerlijk kruidig en vullend maal en deze zal zeker nog eens terugkeren op tafel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten