Translate

zondag 31 mei 2020

Lente in de tuin.

De lente is nu echt goed onderweg en overal in de tuin groeien en bloeien de bloemen en planten. Inmiddels heb ik al meerdere keren de rabarber geoogst en heb ik er ook al weer een rabarberschuimtaart mee gemaakt voor de verjaardag van Sander. Maar de rest groeit ook enorm hard momenteel. De dagen zijn warm en zonnig, dus de planten willen wel groeien. Maar vanwege de extreme droogte ben ik ook erg druk met water geven. De bijen en hommels vinden het fantastisch. Inmiddels staan de Kattenkruid en Spierstruik in bloei, en die worden aan een stuk door bezocht door allerlei hommels en bijen.



Ook in de moestuin groeit alles nu als een speer. Een tijd geleden had ik mijn courgette, pompoen en Luffa al uitgeplant. De laatste koude nachten hebben ze goed overleefd en nu groeien ze heel snel. Net als alle bonen en erwten die ik ook heb ingezaaid.
Een deel van mijn moestuin ligt langs een heg, waar ook wat grote bomen staan. Deze houden behoorlijk wat zonlicht tegen, dus vorig jaar besloot ik om in dat gedeelte geen groente of fruit meer te kweken, het was de moeite niet. Dus nu laat ik daar planten groeien die van schaduw houden, zoals Varen en Vrouwenmantel en ik heb er ook wat planten uit eigen uit uitgezet, zoals Bieslook, Lelietje van Dalen en wat Sierdistel. En tot mijn stomme verbazing komt er ineens ook een hele grote Vingerhoedskruid opzetten, die ik daar ook nooit heb geplant.

Ondertussen blijf ik maar druk water geven. Hopelijk komt er binnenkort gewoon weer wat uit de lucht vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten