Translate

zondag 23 oktober 2022

Romeinse zomer

Na een heerlijke zomervakantie in Carnac en in Ver sur Mer waren we nog niet helemaal klaar met vakantie vieren. We wilden ook nog een stukje Romeinse Zomer meepakken. De Romeinse Zomer wordt georganiseerd in Museumpark Oriëntalis, waar we in het verleden meer zijn gekomen. Dit keer gingen we zonder kinderen, maar met een groep vrienden, onder leiding van Vriend D. Die ons nog van alles over het Museumpark kon vertellen.  

Als Romein en Herder

Er waren verschillende ambachtslui die op Romeinse (of ander historisch verantwoordde wijze) maaltijden, kazen, worsten en broden maakten. En wij liepen er langs en genoten van alle lekkers. In het museumgebouw was nog het een en ander te zien over de Romeinen zelf en hoe zij leefden en vooral oorlog voerden. 

Romeinse kazen

En daarna maakten we in een heerlijk zonnetje nog een wandeling door het museumpark, waarbij we nog langs een labyrint kwamen. Ik kon na het lezen van alle boeken van Amber natuurlijk geen weerstand bieden en liep het patroon uit. En terwijl ik de bochten naar links en naar rechts liep dacht ik na over alle afleiding in de wereld die mij naar links en naar rechts deed gaan. Maar uiteindelijk kwam ik uit in het centrum van het labyrint, waar ik zonder afleiding uitkwam bij mijzelf. Labyrinten zijn erg spiritueel

Labyrint

En toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Waar de kinderen eigenlijk niet op ons wachtten, want zij waren druk met andere dingen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten