Translate

zaterdag 29 oktober 2022

Verjaardagsfeest

Niet alleen ben ik jarig geweest, ik heb ook weer een feest gegeven! Vorig jaar kun het tussen de lockdowns door net even. En dit jaar kon het gelukkig weer. 

De feestjes vallen inmiddels weer in een bekend patroon. In de morgen zijn Sander en ik superdruk met het opruimen van het huis voor de gasten die zullen komen. We ruimen spullen op, stofzuigen en vissen echt overal afgetrapte sokken en schoenen vandaan. En er blijven altijd mensen eten, dus er moest ook gekookt worden. Omdat de herfst weer begonnen was, kookte ik een paddenstoelensoepje van Delia (hij komt vaker voorbij). 

En toen kwamen de gasten binnen. In de middagen de mensen met kleine kinderen. Aangezien de kinderen in onze vriendenkring steeds groter worden, ern er steeds minder mensen met kleine kinderen zijn, bleef het beperkt tot twee gezinnetjes. Het is heel schattig om weer eens kleine kindjes te zien, maar ik ben toch blij dat de mijne alweer een stuk groter zijn. 


In de avond vertrokken de mensen met de kleine kinderen weer en kwamen er mensen zonder kinderen voor terug. Ik zou willen zeggen dat ik tot in de kleine uurtjes wakker bleef, maar ik had duidelijk te vroeg gepiekt en stortte veel te vroeg in. We worden allemaal een dagje ouder. 

Return to Monkey Island


Desondanks toch even kunnen bijpraten met vrienden, samen met een lekker hapje, drankje en muziekje. En mensen hebben ook hun best gedaan om mij weer lekker in de watten te leggen. Ik was natuurlijk al verwend met de mooie cadeaus van Sander en de kids, maar ik kreeg meer moois (en leuks)!
Zo werd ik verrast met Don't Split the Party uit de serie Order of the Stick. Ik volg die strip al jaren via internet en lees ook graag de papieren boeken. Dus gauw onder de dekens en tot laat opblijven op dat allemaal weer bij te lezen. En in een heel heel heel grijs verleden speelde ik Monkey Island: Le Chucks Revenge. En nu is er een vervolg, Return to Monkey Island, heet van de naald. Dus daar ga ik de komende avonden maar eens mee doorbrengen. 

Het was fijn om weer eens een feestje te kunnen geven. En nu kunnen we uitkijken naar een Spellendag in december. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten