Translate

woensdag 15 februari 2023

Valentijn 2023

Het is weer Valentijn geweest en dit jaar heb ik me weer laten gaan om een mooie taart te bakken voor mijn valentijn. Jaren geleden heb ik eens geïnvesteerd in een hartvormige bakvorm (van de Hema) . En die heb ik dit keer weer gebruikt. 


Dit keer ging er biscuitdeeg in, een pakje van Dr. Oetker. Biscuitdeeg is iets luchtiger (en veel zoeter) dan cakemix. Het rijst dus behoorlijk de vorm uit. En omdat het luchtiger is, is het ook iets makkelijker te snijden.  
Na het bakken en afkoelen, heb ik de taart in horizontaal in tweeën gesnede. Op de onderste helft smeerde ik flink wat bramenjam. Toen legde ik de bovenste helft daar weer bovenop. Daarover heen ging nog een laagje witte glazuur (want het was allemaal nog niet zoetig genoeg). En daar overheen weer wat zoete hartjes

En zo kon ik mijn lief die dag verrassen met een fijne valentijnscake. En ik hoor jullie denken: "En wat kreeg jij dan, na al dat harde werk?" Nou... eh. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten