Translate

maandag 6 februari 2023

Ik Pas 2023

Net als in voorgaande jaren (2021 en 2022) heb ik weer mee gedaan aan Ik Pas, en me voorgenomen om geen alcohol te drinken in Januari. Ik heb me dit jaar ook ingeschreven bij Ik Pas, dus ik was een van de 33.707 mensen die meedeed. Maar even stoppen met alcohol drinken wordt steeds populairder, in de kranten verschenen ook allerlei artikelen over alcoholvrije alternatieven en gezondheidsvoordelen van minder alcohol drinken.

Alcoholvrije Gin


Zelf tel ik altijd vanaf 2 januari, vanwege de champagne om middernacht. En ik ben begin Januari nog op stap geweest met een oud-collega, waarbij ik in De Hemel nog twee drankjes heb gehad. Dus ik liet de IkPas periode nog even langer doorlopen, om toch aan mijn 31 dagen zonder alcohol te komen. En net als voorgaande jaren was ik op zoek naar alternatieven om te drinken in de avond. Sander heeft alcoholvrije Gin geïntroduceerd. Ik vond het een tikje chemisch smaken, maar met voldoende tonic een redelijk alternatief. 

Om de een of andere reden had ik er dit jaar veel moeite mee. Wat ik maar raar vond. Zoveel drink ik niet, dus tijdens de IkPas maand in Januari mis ik ook niet veel. Bovendien zat ik in 2021 en 2022 in Januari alleen maar thuis, en kon ik niets doen. Meer verleiding om te fles te grijpen, zou je denken. Inmiddels zijn alle Corona restricties gelukkig opgeheven, ik kon elke avond op stad om afleiding te vinden. Maar goed, ik heb het vol gehouden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten