Translate

dinsdag 30 mei 2023

Spellenavond mei

We zijn nog nauwelijks bekomen van de spellendag na Hemelvaart, of het was alweer tijd voor nog een spellenavond. Dit keer waren we met een klein groepje en speelden we klassieker Agricola




We hebben dit spel al lang, maar ik blijf hem leuk vinden. Je baat je eigen boerderijtje uit en moet proberen om aan het einde van ieder seizoen al je gezinsleden weer te eten kunnen geven (anders moet je leven met de schande van bedelarij, ze sterven niet echt van de honger). Ik kon gelukkig mijn gezinsleden te eten geven, omdat ik had besloten een drankstoker te worden. Ik veranderde ieder jaar mijn wortels in alcohol en kon daar mijn gezinsleden van onderhouden (door middel van verkoop, hoop ik). 

En dit was ook een van de weinige keren dat we dit spel met ons vijven speelden. Meestal spelen we het met 2 of met 3 personen. Met 5 personen is de dynamiek toch wel anders. Er zijn meer mogelijkheden om aan je grondstoffen te komen, maar je zit elkaar ook meer in de weg. Wat leidt tot meer frustratie. Het spel dwingt keihard tot het maken van keuzes, en het is lastig om te doen wat je echt wil met je boerderij. En als iemand dan ook nog extra kinderen/ arbeidskrachten weet te stallen, gaat het allemaal wel heel snel.  

In ieder geval weer een erg leuke avond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten