Translate

vrijdag 26 mei 2023

Spellendag Hemelvaart 2023

Het is weer Hemelvaart geweest, en dat betekent dat we de dag erna een spellendag hebben georganiseerd, zoals we al heel erg lang doen. Dit keer viel de dag ook bijna exact samen met de verjaardag van Sander, dus we hebben er een gecombineerd feestje van gemaakt. Er kwamen een hoop mensen op af, die niet alleen leuke spelletjes meenamen, maar ook leuke cadeaus voor Sander. 

Meeple Land


In de morgen waren wij hysterisch boodschappen aan het doen, en hapjes aan het maken, voor de gasten. En vanaf twee uur in de middag bleef de deurbel gaan. Voor we het wisten was het huis vol met vrienden en hun kinderen (die allemaal steeds groter worden!). 

Vroeger of Later





Er kwam weer een rondje traditioneel Vroeger of Later op tafel. Dat blijft toch wel een heel erg leuk educatief spel. Jammer dat het niet meer te krijgen is. Andere mensen gingen nog aan de slag met Slide Quest. En toen kwam voor mij nog verrassing Meeple land op tafel, een geinige kruising tussen Carcasssonne (bouw een rijkje op en zorg dat alles aansluit) en Rollercoaster Tycoon (ik heb nooit achtbanen zo gebouwd dat al mijn bezoekers stierven!). Het zag er vrolijk uit, speelde makkelijk weg en was leuk. Helaas werd ik wel van tafel geveegd door mijn tegenstanders. 

Miskatonic University

Later op de avond heb ik nog een rondje Miskatonic University gespeeld, waarbij je samen met collega-onderzoekers rondhangt in de Miskatonic University en verboden teksten leest. Uiteindelijk word je daar krankzinnig van, maar wie houdt het het langst vol? Verschillende steunkaartjes kunnen je helpen het langer vol te houden in de bibliotheek. Maar waanzin komt voor ons allen. Ook daar werd ik van tafel geveegd. 

Love Letter

En we sloten af met Love Letters, en eenvoudig spel dat we tijdens een vakantie met ons gezin heel veel hebben gespeeld. Je biedt steeds tegen elkaar op, wie de beste kaarten in de hand heeft. En met wat opletten, nadenken en deductie, kan je een redelijk slag slaan naar wat je tegenstander in zijn hand heeft. En hem zo dwingen goede kaarten af te leggen. Leuk en lekker vlot.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten