Translate

zondag 2 januari 2022

Spellendagje Kerst 2021

Sander en ik hebben de gewoonte om tussen Kerst en Oud en Nieuw een spellendag te organiseren (en de dag na Hemelvaart. Die valt nu al een paar keer in het water wegens Corona en lockdowns. We hebben er wel bij stilgestaan, maar het waren allemaal erg uitgeklede versies, met een paar mensen. En ook dit jaar zag het er naar uit dat de spellendag geheel aan ons voorbij zou gaan. Maar gelukkig had vriend J. het idee om toch met een beperkt aantal mensen bijeen te komen. 


En dat liet ik me geen twee keer zeggen! Er was nog soep van het kerstdiner, nog lekkere hapjes uit kerstpakketten en ik maakte nog scones. En zo zaten we de hele middag en avond te spelen. 
We begonnen rustig en traditiegetrouw met een rondje Vroeger of Later en dan blijkt dat de geschiedenis van Nederland nog best ingewikkeld is. Hoe vaak zijn we nou precies geregeerd door de Fransen? En wanneer was dat dan?


Daarna kwam een andere klassieker, Lords of Waterdeep met de Scoundrels of Skullport en Undermountain uitbreiding. Ik vind het altijd een beetje een intimiderend spel, wanneer ik het (help) opzet(ten), maar als ik het eenmaal speel, is het erg eenvoudig en voor de hand liggend. Ik werd van het bord gevaagd, ondanks dat ik het hele gilde van bouwmeesters naar mijn hand had gezet. Misschien moet ik me toch iets meer van de corruptie aantrekken. En we sloten af met een vertrouwd rondje Cards Against Humanity. 

We hebben een superleuke avond gehad en het drukte me eens te meer met de neus op het feit dat ik aan al die lockdowns geen klap aan vind. Ik mis de feestjes met veel mensen en muziek. Op naar 2022, hopelijk kan er dan meer. 

Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011
Hemelvaart 2012
Kerst 2012
Hemelvaart 2013
Kerst 2013
Hemelvaart 2014
Kerst 2014
Hemelvaart 2015
Kerst 2015
Hemelvaart 2016
Kerst 2016
Hemelvaart 2017
Kerst 2017
Hemelvaart 2018
Kerst 2018
Hemelvaart 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten