Translate

woensdag 6 december 2023

Kerstcakes in eigen alcohol

De dagen worden nu echt snel korter. Sint ligt alweer achter ons. Dat betekent dat de kerst er snel aankomt. En daar moet ik me op voorbereiden. Niet alleen eten wij kerstcake met kerst, maar ons bezoek voor de spellen-dag eet ook kerstcake (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2020). Vorig jaar (2022) ging de spellendag voor het eerst sinds Corona weer door, en ik verwacht dit keer ook geen problemen.  


Om het voor mezelf makkelijk te maken heb ik  dit jaar twee dezelfde kerstcakes gemaakt. Ik heb een hoop van de krenten vervangen door ander soort fruit. En omdat ik nog erg veel over had, is de alcohol waar het fruit in weekt en waar de kerstcakes mee gevuld worden dit keer geen rum of wodka uit de winkel, maar rode bessen en zwarte bessen wodka, die ik ieder jaar zelf maak met de oogst uit de tuin.

Inmiddels ben ik niet meer zo een groot drinker als vroeger, dus ik moet een manier verzinnen om mijn fruit - alcohol - oogst op te maken. Hopelijk geeft de fruitsmaak een extra lekkere toevoeging aan de kerst.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten