Translate

vrijdag 20 november 2020

Voorbereiden op de kerst

Nu Corona nog steeds rondwaart, zal Kerst waarschijnlijk anders zijn dan andere jaren. Geen bezoek aan familie denk ik zo. En de spellendag zie ik ook somber in. Maar dat betekent niet dat we alle hoop maar moeten laten varen. Gelukkig mag ik nog wel gewoon kerst vieren met mijn directe gezin. Dus afgelopen weekeinde ben ik druk geweest. 

Er moest natuurlijk wel een Kerstcake gebakken worden (eentje maar dit keer, de spellendag gaat vast niet door). Ieder jaar baseer ik mij daarbij braaf op recepten van Delia Smith. Die weet lekkere kerstcakes met veel fruit te maken. En de afgelopen jaren heb ik daar zo mijn eigen onderdelen aan toegevoegd. Ik gebruik andere soorten fruit, vijgen en abrikozen en cranberries spelen een grote rol.   

Peren links, kerstcake rechts

En ook heb ik weer peren in gemaakt. Ik maak ze in in azijn en als ze dan een paar weken getrokken hebben, in de azijn, zijn ze daarna heerlijk zuur. Dat gaat prima samen met overdadig en het liefst ook vet vlees, dat we met kerst op tafel zetten natuurlijk. Over het grote vlees denk ik nog even na, maar de peren heb ik tenminste al klaar. 

En ik ben niet de enige die uitkijkt naar kerst in kleine kring. De winkels liggen dit jaar echt voller met allerlei kerstspullen dan eerdere jaren. Ik denk dat iedereen zich aan het voorbereiden is op een kleine kerst in huiselijke kring. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten