Translate

woensdag 22 december 2021

Nieuwe kerstkaartjes

Nadat ik laatst weer een bladwijzer heb gemaakt, had ik de smaak weer te pakken. De dagen worden weer korter en de winter komt eraan. Dat betekent dat ik weer kerstkaartjes maak. Ik heb ze vaker gemaakt en inmiddels is het een fijne, herfstige traditie voor me (2020, 2018, 2017, 2016, 2015, 2013, 2012). Dus dit jaar ben ik ook weer aan de slag gegaan. Via Pinterest verzamel ik meer en meer kleine patroontjes, die na wat gepriegel in een kaartje geplakt kunnen worden.
 

Na al deze jaren is het misschien ook een mooi moment om mijn borduurframe eens aan te prijzen. Ik heb natuurlijk een hoepel, die ik in de hand houd. Maar wanneer je wat meer werk te doen hebt, is een staand frame ook wel prettig. Ik heb er ooit eens een cadeau gekregen. Maar hij lijkt erg hierop
Met een staand frame, heb je je handen vrij en kan je een hand voor je werk en een hand achter je werk houden. Dan gaat het borduren ineens ook wat sneller.  En het frame valt helemaal te demonteren en leeft dan een bescheiden bestaan onder het bed. 



En dat levert dan weer een hele serie kaartje op, die weer naar familie en vrienden gestuurd kunnen worden. En ik heb weer een aantal donkere avonden veilig binnen doorgebracht. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten