Translate

zondag 13 december 2020

Kerstkaartjes

Ondanks dat Corona me nog steeds aan huis houdt (en het lijkt weer erger te worden) en ik net als zoveel andere mensen het huis uitvoerig heb opgeruimd, ik meer film kijk en meer lees, ben ik nauwelijks toegekomen aan een andere hobby. Om de een of andere reden kan ik de rust niet vinden. Maar laatst heb ik me er toch toe gezet om wat te handwerken en al snel ging het weer als vanzelf.  

Kerstkaartjes

Ik had nog een hoop stof liggen en nu de dagen zo donker worden, kon ik in de avond weer eens rustig zitten en met naald en draad in de weer. Pinterest is nog steeds een grote inspiratiebron. Het was fijn om na lange tijd weer eens rustig te kunnen zitten en alleen te concentreren op een naald en een gaatje in de stof. En voor je het weet heb je een hele serie mooie plaatjes gemaakt. Ik heb het wel vaker gedaan, het maakt de kerstkaartjes heel persoonlijk. 

Alle plaatjes

En dan is het tijd om er kaartjes van te maken natuurlijk. Anders liggen ze maar in huis. Dus dat is de lapjes wassen, uitspoelen met azijn in het spoelwater en dan voorzichtig drogen. En even stevig strijken. Daar worden de plaatjes mooi recht van en dat plakt makkelijker, wanneer ze eenmaal verwerkt worden in kaartjes. 


Gondor!

En het is dan nog even een middag fröbbelen met scherpe messen en kartonnetjes en washi-tape. Maar dan heb je ook wat moois, waar mensen nog jaren en jaren (ik controleer dat!) plezier van hebben. En ik ook. En zo houden we de Corona - gekte weer een weekje op afstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten