Translate

zaterdag 18 juni 2022

Verbeteringen in de tuin

Nadat we een tijdje geleden als gevolg van de storm de schutting hebben moeten vervangen, moest er nog meer gebeuren in de tuin. Er was een hoop schade aan de plantjes gedaan. En voor een deel zou dat niet meer goedkomen. Dus ik heb weer wat bijgekocht.  

Jonge Kerspruim

Ik heb geprobeerd het een en ander te redden, waaronder de distels en de lavendel. Ze hebben het zwaar gehad met uitgraven en in potten bewaren tijdens de hitte en droogte van de vroege lente en we zullen tot volgend jaar moeten wachten voor we zeker weten of ze het gered hebben. Verder hebben een kerspruim, en sinds we niet langer ons gras maaien, komen er soms her en der nieuwe kerspruimpjes op. Een daarvan staat al een tijdje in een pot. En die heb ik nu ook maar in de volle grond geplaatst. Dan hebben we straks twee Kerspruimen. Hij is inmiddels 2 jaar oud, ik vraag me af wanneer hij zal gaan bloeien. 
Maar ik heb dus ook bijgekocht. Ik wilde dit keer wat meer planten als een haag tegen de schutting laten opgroeien. Dat hoop ik te bereiken met een Forsythia. Deze struik bloeit altijd vroeg in het voorjaar met felgele bloemen. Verder heb ik ook een Vuurdoorn gekocht, die binnenkort hopelijk ook veel bloesem en bessen zal geven. In de voortuin heb ik de afgelopen jaren veel succes gehad met een klimroos. Dus daar heb ik ook een andere van gekocht. Nu nog 5+ jaar wachten en dan is hij in de achtertuin ook prachtig.

Hopelijk hebben we over een paar jaar dan wat meer begroeiing langs onze schutting. Ik kijk er al naar uit. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten