Translate

zondag 2 augustus 2020

Oogsten

Was ik net een beetje bekomen van de enorme bessenoogst van dit jaar, beginnen (na een valse start) nu mijn courgettes een enorme oogst te produceren. Ik heb eerder al een keer soufflé gemaakt, maar ik heb nu nog veel meer courgettes om op te eten. 

Ze zijn echt heel groot.

Om het allemaal een beetje weg te werken, heb ik er maar weer een paar in een soufflé verwerkt en eentje weggegeven aan een vriend. De rest gaat de vriezer in. Maar eerst maak ik ze gaar in de pan of in de oven, met wat knoflook. Dan worden ze gepureerd en gaan ze de vriezer in. En dan haal ik ze er weer uit wanneer ik pasta met courgette saus wil maken (met veel kaas en champignons), of wanneer ik courgette soep wil maken (met melk en een uitje), of een broodje wil maken met olijven en kaas uit de oven. genoeg lekkers mee te maken dus. 

Het seizoen moet nog echt beginnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten