Translate

zaterdag 13 januari 2024

Call of Cthulhu door de eeuwen heen

Nadat ik jaren en jaren Pendragon heb gespeeld, ben ik daar afgelopen zomer mee gestopt. En ineens had ik niets meer te doen op de eerste zaterdag van de maand. Ik heb nog geprobeerd dat een beetje op te vangen met films. Maar het was toch niet hetzelfde. Al snel begon het te kriebelen om toch weer eens een rollenspel op te starten.



Met vriend D (De ridders van Steeple Langford) had ik het al eens eerder gehad over het Call of Cthulhu rollenspel (en ook nog wel eens gespeeld), dat nu steeds meer spellen voor bepaalde tijdsperiodes begon uit te brengen. En ik vroeg me af of het misschien mogelijk was om onderzoekers (van dezelfde familie) door alle tijdsperiodes heen te loodsen. Hoe meer ik erover nadacht, hoe leuker het idee me leek. Nou heb ik zelf niet heel veel Call of Cthulhu producten, maar gelukkig ben ik bevriend met mensen die veel Call of Cthulhu producten hebben, dus met wat strategisch koken in ruil voor een kortlopende lening van spullen moet er veel mogelijk zijn.

Ik heb een klein lijstje gemaakt van de tijdsperioden die ik in ieder geval af zou willen gaan. We moeten maar eens zien hoever we komen. Het plan is dat een groepje onderzoekers in een bepaalde tijdsperiode een probleem met monsters van voorbij de sterren oplost, een kleine erfenis en waarschuwing achterlaat voor het nageslacht. En in een volgende tijdsperiode wordt een nieuwe generatie onderzoekers geconfronteerd met een nieuw probleem en een erfenis van vroeger tijden, waarin hopelijk een oplossing zit voor het huidige probleem. 

  • Cthulhu Invictus (Antieke tijd, 145 AD)
  • Cthulhu Dark Ages (1000’s Europa)
  • Reign of Terror (1790’s, Frankrijk)
  • Convicts and Cthulhu (1795 - 1810, Australië)
  • Regency Cthulhu (1811 - 1820, Brittannië)
  • Cthulhu Britannica (1837 - 1901, Brittannië, Victoriaanse tijd)
  • Down Darker Trails (laat 19e eeuw, VS, Wilde Westen)
  • Berlin the Wicked City (1920’s, Duitsland)
  • Harlem unbound (1920’s, VS)
  • Cold Harvest (1930’s, Sovjetunie )
  • Children of Fear (1930’s, Azië)
  • Beyond the Mountains of Madness (1930, Zuidpool)
  • World War Cthulhu (WOII)
  • Cthulhu Now (laat 20e eeuw)

Invictus

Ik heb in ieder geval vijf mensen om de tafel weten te krijgen en vorige week hebben we karakters gemaakt voor Call of Cthulhu: Invictus, CoC in het oude Rome van 145 CE. We hebben een groep bestaand uit Patriciër Draco Silvius Dorso, zijn vrijgemaakte slaaf en bankier Proclus Servilius Adventus, zijn waarzegger Vibus Norbanus en zijn wetenschapper Gaius Valerius Lucanis. Samen met zijn politieke rivaal Senator (nog naamloos) is Draco Silvius Dorso met zijn huishouden per boot onderweg naar de stad Iunu ofwel Heliopolis in het Grieks, in Aegyptus. Zij willen daar de oude tempel van de zon bezoeken, gewoon als uitstapje.  

We moeten nog maar eens zien welke horrors zijn tegen gaan komen in de catacomben onder Heliopolis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten