Translate

zaterdag 6 januari 2024

Oud en Nieuw 2023 - 2024

Na de Spellendag volgt al snel Oud en Nieuw. We volgden weer een vertrouwd recept. In de middag haalde ik vrienden D. en J. op om eerst een film te kijken, dan een hapje te eten en dan spellen te spelen tot aan middernacht. 

Voor de film kwamen we uiteindelijk uit bij Chicken Run. Die heb ik in een ver verleden wel eens gezien. En ondanks dat we ook groot fan zijn van Shaun the Sheep, hebben we deze film nooit met onze jongste kinderen gekeken (misschien wel eens met de oudste, maar zelfs dat weet ik niet meer zeker). In ieder geval, de film was fantastisch. 

Voor het avondeten greep ik terug op wederom wat Romeins brood en de lekkere linzensoep. Als dessert hadden we heel erg veel Viennetta, die nog over was van de Spellendag. En toen de buikjes rond waren, konden de spellen tevoorschijn komen. De jongste kinderen wilden dit jaar ook mee doen, dus we pasten de spellen enigszins aan op hun smaak. 




En dat betekende eerst een rondje Feelinks, waarbij je kijk moet hebben op je eigen emoties en die van de mensen aan tafel. Uiteindelijk bleken dat Vriend J. en ik nog het meeste kijk hadden op elkaars gevoelens. Maar het spel gaat me iets te langzaam en ik blijf de kaartjes die mijn gevoelens en die van een ander beschrijven net iets te onduidelijk vinden. 



Daarna kwam er nog een rondje Castle Ravenloft. Ik blijf hem leuk vinden en speel hem te weinig. We speelden een scenario uit, waarbij we monsters moesten tegenhouden voor zij uit de kerkers van Graaf Strahd konden ontsnappen en de lokale boertjes over de kling konden jagen. Een prima bordspelletje, dat mij niet vaak genoeg op tafel komt. 



En we sloten de avond af met een rondje Valse Motten. Bij dit eenvoudige kaartspel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk vals speelt en zo snel mogelijk je kaarten kwijtraakt. Steek ze in je mouw, gooi ze over je schouder, leg er twee weg wanneer je er maar één op mag leggen. Alles kan. Erg leuk met dronken mensen of een jongere doelgroep. 

En toen was het alweer 00:00. Het jaar 2023 was weer voorbij en 2024 was begonnen. Sander schonk ons allemaal een glaasje champagne in (en appelsap voor de kinderen) en we feliciteerden elkaar met het nieuwe jaar. 

Oud & Nieuw 2013 - 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten