Translate

zondag 27 september 2020

Herfst 2020

Het lijkt er nog niet echt op, maar de herfst is toch echt begonnen. Hoewel de temperaturen nog hoog zijn, kan je al wel merken dat de zon aan kracht verliest. Het is vroeg donker en de zon komt ook steeds later op. Ook worden de nachten kouder. In de tuin loopt ook alles op zijn eind. Ik had een betere courgette oogst dan vorig jaar, maar nog steeds niet de overdaad die ik gewend ben. Wel heb de planten nu verwijderd. Er zullen geen nieuwe vruchten meer komen met de koude nachten. 

Magere luffa opbrengst

De Okra was geen succes. Ik had veel hoop op een bescheiden oogst. Maar ik denk dat het toch niet warm genoeg was of toch te droog. Misschien dat ik het volgend jaar nog eens probeer. Hetzelfde geldt ook voor de Luffa. Aan het einde van augustus begonnen de plannen wel vruchten te geven, maar te laat denk ik om nog iets op te leveren, nu de nachten alweer zou koud worden. 

Soms droom ik ervan om groter te wonen en ruimte te hebben voor een echte kas met glas in de tuin. Maar dat zal er voorlopig niet inzitten. Dus het blijft behelpen met de meest zonnige plekjes in de tuin uit te zoeken. Voor nu moet ik de laatste planten verwijderen, onkruid wieden en mijn eigen tuin en de moestuin winterklaar maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten