Translate

woensdag 25 september 2019

Start van de herfst

Het is weer 21 september geweest en dat betekent dat de herfst is begonnen. In de tuin is het duidelijk te merken. De meeste planten bloeien niet meer en na een hete en droge zomer beginnen de eerste blaadjes al te vallen.
Vlierbessen uit 2018

De oogst van dit jaar viel ook een beetje tegen. Ik heb genoeg bonen en bessen kunnen oogsten. Maar om de een of andere reden wilden de courgette en pompoen dit jaar niet aanslaan. Heel jammer natuurlijk. Misschien is de grond niet voldoende hersteld van de droge zomer van vorig jaar en nu weer een droge, hete zomer. Maar volgend jaar zijn er weer nieuwe ronde en nieuwe kansen. 

Nu de dagen korter worden en de winter eraan komt, moeten we ons daar ook weer op gaan voorbereiden. Ik snoei de planten in de tuin. Sommige planten worden ook opgegraven en gesplitst, omdat ze de andere planten teveel overheersten. En ik denk al weer na over vreemde nieuwe planten, die ik volgend jaar wil kweken. Zo werd ik laatst gewezen op Luffa, familie van de courtgettes. Maar die leveren dus de bekende Loofah-spons op. Misschien dat ik die ook eens kan kweken komend jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten